Kampania promująca transplantologię - wyraź swoje zdanie

Akcja jest oparta na ujęciach z filmu Bogowie, w którym Tomasz Kot wcielił się w Zbigniewa Religę. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości o tym, że każdy z nas wyrazić zgodę na przekazanie swoich narządów po śmierci na cele transplantacyjne.
Według sondażu zrealizowanego przez Kantar Polska w ramach budżetu partycypacyjnego Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii tylko 17 proc. Polaków rozmawiało z bliskimi o takiej możliwości, 7 proc. jest temu zdecydowanie przeciwne, a 14 proc. wyraża umiarkowany sprzeciw. Z drugiej strony 90 proc. rodzin po rozmowie z koordynatorem udziela autoryzacji na pobranie narządów ich zmarłych bliskich. 55 proc. jako motywację podaje chęć uratowania życia innych osób.
Pomysłodawcą kampanii jest Marek Biskup, założyciel agencji badawczej Kantar Polska. - To dla mnie bardzo osobista kampania. Półtora roku temu w wyniku błędu lekarskiego straciłem płuca. W trybie nagłym transplantolodzy z Zabrza uratowali mi życie, wykonując innowacyjny, ryzykowny zabieg przeszczepu płuc. Dowiedziałem się wtedy, że głównym powodem niskiej liczby przeszczepianych organów w Polsce jest brak zgody rodzin na pobranie narządów - opisuje.